Učebnými osnovami nášho Školského vzdelávacieho programu sú vzdelávacie štandardy vzdelávacích oblastí Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie v materských školách:
September
Obsahový celok: Hurá do školy
Témy týždňa:
- Domček, domček, kto v tebe býva? – na (s)poznávanie prostredia materskej školy, triedy, mená kamarátov, spoločné kooperatívne hry, literárne texty o priateľstve (kto tu s nami býva – zamestnanci MŠ)
- Do mestečka Poriadkova – k dodržiavaniu zásad a pravidiel správania sa v prostredí materskej školy, chronológia denných činností, pre zapájanie klasifikovania
- Ja sa rád hrám – k uvedomeniu si vlastného „Ja, objavovanie, rozvíjanie osobnej identity
- My všetci školou povinní – na získanie uvedomenia si hodnoty seba a ostatných, zapájanie sa do činností v societe
- Rytmy času: Jeseň pani bohatá – na rozvíjanie kapacít konštantných rytmov prírody
Október
Obsahový celok: Jesenné tajomstvá
Témy týždňa:
- Ovocie – na rozvíjanie kapacít zmyslového a emocionálneho vnímania – farby, vône, chute, zážitky
- Zelenina – na rozvíjanie kapacít zmyslového a emocionálneho vnímania – farby, vône, chute, zážitky
- Zdravá výživa – k uvedomeniu si významu správnej životosprávy pre zdravie človeka
- Bol raz jeden život – na získanie a uvedomovanie si hodnoty vlastného tela a jeho zdravia
- Šarkan letí – motorika ako prostriedok na získanie percepčnej skúsenosti
November
Obsahový celok: Pozor na cestách
Témy týždňa:
- Kráčame lesom – na stimulovanie konkrétnych predstáv v procese zmien lesa vzhľadom na ročné obdobie
- Cesta nie je ihrisko – k uvedomelému zvyšovaniu bezpečnosti prostredníctvom primeranej ostražitosti
- Semafor – k rozvíjaniu poznania a uvedomenie si významu svetelnej signalizácie
- Dopravné prostriedky a značky – na objavovanie, bádanie a rozširovanie poznatkov z dopravného ruchu
- Prvá pomoc – stimulovanie adekvátnych reakcií pri poskytovaní I. pomoci
December
Obsahový celok: Čaro Vianoc
Témy týždňa:
- Vítame ťa Mikuláš – k posilneniu sociálnej a emocionálnej inteligencie
- Ako sa mení deň – k rozvíjaniu prírodovedného poznania – fyzikálnych, prírodných javov a chápať vzťahy medzi nimi
- Vianoce sa blížia – k utváraniu elementárnych poznatkov blížiacich sa sviatkov, participovanie na vianočných prípravách
- Vianočný čas – na podporovanie sociálnych a emocionálnych kompetencií a porozumenia, ako základ zachovania mentálneho zdravia
Január
Obsahový celok: Krásy zimy
Témy týždňa:
- Zážitky zo zimných prázdnin – na osvojovanie si zručností sociálnej komunikácie
- Rytmy času: Zima – na rozvoj kapacít vnímania konštantných rytmov prírody
- Vplyv počasia na zdravie – k rozvíjaniu prírodovedného poznania, meteorologické a iné javy, k uvedomeniu si vplyvu počasia na zdravie človeka
- Príroda okolo vodných tokov – na objavovanie možností a prostriedkov skúmania v okolitom prírodnom prostredí
Február
Obsahový celok: Šantenie
Témy týždňa:
- Zvieratká v zime – na objavovanie a skúmanie poznatkov z prírodného prostredia, v ktorom žijú zvieratá a prejavovanie lásky k nim
- Karneval – na zvyšovanie interpersonálnej kompetencie
- Zimné športy – na stimulovanie potenciálu a kompetencií viažúcich sa na telovýchovné činnosti a šport
- Všetko má svoj čas – na rozvoj kritických postojov voči faktom a informáciám poskytovaných širokým obklopujúcim prostredím
Marec
Obsahový celok: Vôňa jari
Témy týždňa:
- Život knihy – pre priblíženie sa a zapojenie k písanému jazyku a podporovanie trvalého pozitívneho vzťahu ku knihe
- Chránime prírodu – na podporu adekvátneho správania, konania dieťaťa vo vzťahu k obklopujúcemu prírodnému prostrediu
- Prišla k nám jar – na rozvoj kapacít vnímania, k emocionálne bohatému vzťahu k prírodnému prostrediu
- Zvieratá a ich mláďatá – k rozvíjaniu prírodovedného poznania a uvedomovania si zrodu nového života v ríši zvierat
Apríl
Obsahový celok: Ako plynie čas
Témy týždňa:
- Exotické zvieratá – na objavovanie, bádanie a skúmanie prírodného prostredia, v ktorom žijú exotické zvieratá
- Veľká noc – k spolucíteniu a spoluprežívaniu dňa sviatku a jeho osláv, prírodné fenomény
- Planéta zem a jej obyvatelia – na stimulovanie a uspokojovanie zvedavosti a záujmu detí, atmosferické, prírodné fenomény
- Kde bývam – na rozvíjanie kapacít spracovávať a klasifikovať širšie spoločenské prostredie
Máj
Obsahový celok: Život všetkých nás
Témy týždňa:
- Naša vlasť – na rozvoj stupňujúceho sa preberania hodnôt vlasteneckej kultúry
- Moja mama – pre osvojovanie si primeranej komunikácie citov
- Známe profesie – na rozvíjanie návykov, zručností, vedomostí, postojov a základov hodnotového systému
- Nebezpečné predmety – na aktivizovanie kritického myslenia pri manipulácii s nebezpečnými predmetmi
Jún
Obsahový celok: Svet okolo nás
Témy týždňa:
- Príbeh jednej kvapôčky vody – na stimulovanie zvedavosti, túžby po poznávaní,bádaní, skúmaní prírody a jej javov
- Svet vtákov – k utváraniu základov environmentálnej kultúry
- Svet chrobákov – k utváraniu základov environmentálnej kultúry
- Rytmy času: Farby leta – na rozvoj kapacít vnímania konštantných rytmov prírody, na stimulovanie zrakového vnímania